niedziela, 14 czerwca 2020

12. Nie bój się nocy*

nie bój sie nocy! popatrz otwiera

blasków i cieni wielkie przestrzenie

szumi ciemności złudny ocean

a każda gwiazda jest jak fal lśnienie

mrok je na niebie czule dotyka

aż rozchylają się pod pieszczotą,

w niedostrzegalnych wiecznych muzykach

drżą niby struny harmonią złotą

nie bój się nocy i wejdż bez leku

otwórz w nią oczy pięknem olśnione

w mrocznych przestrzeniach kosmicznych dżwięków,

bądż dobrym duchem albo demonem

co blady księżyc po niebie toczy

wejdż w noc bez leku,

nie bój sie nocy...


* Dla Joli

8 komentarzy:

  1. To wierszyk dla mojej przyjaciólki Joli.Gdy umierała na nowotwór mówiła mi,że boi sie ciemności...A ja żeby ją pocieszyć tłumaczyłam,że noc jest piękna...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wiersz nutko smutku...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo! Kochałam Jolę,dorastałysmy razem

    OdpowiedzUsuń
  4. "wejdż w noc bez leku,

    nie bój sie nocy..." - Ślicznie subtelne wyrażone.Wymowne życiowe wersy.

    OdpowiedzUsuń
  5. 🤗 🤗 🤗 Pięknie napisane...🤗 🤗 🤗

    OdpowiedzUsuń